10 τροφές για ευεξία!

Υπάρχει η άποψη ότι είμαστε ότι τρώμε… και μάλλον αυτό ισχύει. Όταν καταναλώνουμε ολόκληρα, βιολογικά τρόφιμα έχουμε υψηλά επίπεδα ενέργειας, ισορροπημένα συναισθήματα και μια γενική αίσθηση της πληρότητας. Ωστόσο, δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο ακούγεται και το φορτωμένο μας πρόγραμμά μπορεί μερικές φορές να μας αποτρέπει από το να δώσουμε στο σώμα μας τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται. Για να προσφέρουμε στο σώμα μας αυτό τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται μπορούμε απλώς να καταναλώσουμε δέκα απλές αλλά πολύ υγιεινές τροφές¨.

 

1. Μήλα

Η παροιμία «Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα» πραγματικά θα μπορούσε να έχει βάση. Αλλά τι είναι αυτό που κάνει αυτό το κοινό φρούτο τόσο ευεργετικό; Τα μήλα είναι από τα φρούτα που καταναλώνονται πιο συχνά σε ολόκληρο τον κόσμο και αποκαλούνται ως ένα «τρόφιμο –θαύμα» δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα πλούσια σε απαραίτητα αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και φυτικές ίνες. Τα φυτοθρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά που συναντάμε στα μήλα μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου, στην υπέρταση, στο διαβήτη και στις καρδιοπάθειες.

2. Μπρόκολο (φρέσκοι βλαστοί)

Τα οφέλη των σταυρανθών λαχανικών στην υγεία είναι γνωστά. Ειδικά το μπρόκολο είναι ένα από τα αγαπημένα πολλών. Ωστόσο, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι οι νεαροί βλαστοί μπρόκολου είναι ακόμα πιο ισχυροί από τα «ώριμα» μπρόκολα. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστήμιου Johns Hopkins, μικρές ποσότητες φρέσκων βλαστών μπρόκολου αποδεικτεί έχουν περισσότερες αντικαρκινικές και προστατευτικές ιδιότητες σε σχέση με μεγαλύτερες ποσότητες του ωρίμου λαχανικού. Μία ένωση που ονομάζεται «σουλφοραφάνη», η οποία βρίσκεται στα περισσότερα σταυρανθή λαχανικά, μπορεί ακόμη και να βελτιώσει την ικανότητα του ήπατος να αφαιρέσει καρκινογόνες ουσίες. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι φύτρες μπρόκολου περιέχουν 10-100 φορές υψηλότερα επίπεδα σουλφοραφάνης από ότι το ώριμο λαχανικό.

3. Μανιτάρια

Τα μανιτάρια είναι μια εξαιρετική πηγή βιοδιαθέσιμου σιδήρου, η οποία προάγει το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Το σώμα μπορεί να απορροφήσει πάνω από το 90% της θρεπτικής αξίας του σιδήρου από αυτούς τους καταπληκτικούς μικρούς μύκητες. Είναι επίσης μια τέλεια προσθήκη σε οποιαδήποτε δίαιτα, ειδικά για διαβητικούς. Τα μανιτάρια δεν περιέχουν λίπη ή χοληστερόλη, αλλά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και μια πληθώρα βιταμινών και ανόργανων συστατικών. Επιπλέον, διαθέτουν φυσική ινσουλίνη και ένζυμα τα οποία βοηθούν στη διάσπαση της ζάχαρης και του αμύλου στα τρόφιμα.

4.  Λεμόνια

Γνωρίζατε ότι ένα λεμόνι περιέχει 100% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C; Αυτό είναι ιδιαίτερα απαραίτητο για την υποστήριξη ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να διατηρήσει ή να παράγει βιταμίνη C. Τα λεμόνια, επίσης, είναι γνωστό ότι βοηθούν στην πέψη, στη βελτίωση της όψης του δέρματος, στη μείωση της όρεξης, στα επίπεδα ισορροπίας του pH, στην αποτοξίνωση και στο φρεσκάρισμα της αναπνοής.

5.  Λαχανικά με ζύμωση (προβιοτικά)

Λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση είναι τα λαχανικά που έχουν περάσει από μια διαδικασία που ονομάζεται γαλακτο-ζύμωση, κατά την οποία τα φυσικά βακτήρια τρέφονται με τη ζάχαρη και το άμυλο που υπάρχει στα τρόφιμα και στη συνέχεια δημιουργείται το γαλακτικό οξύ. Αυτός ο τρόπος παρασκευής τροφίμων έχει σημαντικό ρόλο στην παραδοσιακή διατροφή για αιώνες. Η διαδικασία όχι μόνο διατηρεί το φαγητό, αλλά επίσης παράγει ευεργετικά ένζυμα, βιταμίνες και διάφορα προβιοτικά. Επίσης, η φυσική ζύμωση των τροφίμων έχει συνδεθεί με τη βελτίωση της πέψης.

6. Σέσκουλα

Μπορεί να μην είναι το νοστιμότερο στη λίστα, είναι όμως απίστευτα καλό για την υγεία μας. Τα σέσκουλα αοικογένειας ανήκουν στην οικογένεια του παντζαριού, ωστόσο, καλλιεργούνται για τα φύλλα τους και όχι για τη ρίζα τους. Έχουν την  ικανότητα να ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, βοηθάνε στην πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου, ενισχύουν την πέψη, υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, να μειώνουν την αρτηριακή πίεση, να αυξάνουν την αντοχή των οστών, αποτοξινώνουν το σώμα και ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

7. Ρόδι

Τα ρόδια ήταν γνωστό στους αρχαίους πολιτισμούς ως «το φρούτο των θεών». Θεωρείται ότι έχει την ικανότητα να επιμηκύνει τη διάρκεια της ζωής και να διατηρεί τη νεανικότητα. Στο σύγχρονο κόσμο, τα ρόδια έχει βρεθεί ότι έχουν φυσικές αφροδισιακές ιδιότητες, ότι μειώνουν τους πόνους στις αρθρώσεις, την αρτηριακή πίεση και ακόμη ότι βοηθούν στην αναστολή της ανάπτυξης του καρκίνου του μαστού.

8. Μύρτιλλα (Blueberries)

Τα μύρτιλλα είναι ένα από τα πιο απολαυστικά φρούτα της φύσης. Όχι μόνο έχουν υπέροχη γεύση, αλλά επίσης είναι γεμάτα από αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι πολύ σημαντικά, καθώς προστατεύουν το σώμα από τη ζημιά που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που έχουν την τάση να φθείρουν κυτταρικές δομές και να συμβάλλουν στη γήρανση και ασθένειες, όπως ο καρκίνος.

9. Κύμινο

Το κύμινο είναι ένα βότανο που κυρίως σχετίζεται με τα μεξικανικά και ισπανικά φαγητά, αλλά επίσης χρησιμοποιείται ευρέως και σε πολιτισμούς της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας. Το κύμινο, έχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία, όπως είναι η παροχή βοήθειας στην απώλεια βάρους, στην πέψη, στην καταπολέμηση της αϋπνίας, στη βελτίωση των επιπέδων σιδήρου, στη μείωση της χοληστερόλης και στην ενίσχυση της μνήμης.

10. Αβοκάντο

Σε μια λίστα με τροφές που ενισχύουν την υγεία και την ενεργητικότητα δεν θα μπορούσε να λείπει το καταπληκτικό αβοκάντο! Το αβοκάντο, προέρχεται από το Νότιο-κεντρικό Μεξικό, όμως γρήγορα εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την αμερικανική ήπειρο και σε ολόκληρο τον κόσμο και έγινε μια από τις πιο δημοφιλές «υπερτροφές» του κόσμου. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε κάλιο, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση της κακής χοληστερόλης και τη μείωση των περιπτώσεων καρδιακής νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Υπάρχουν πολλές υπέροχες τροφές που μπορούν να συμβάλουν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να καταναλώνετε άφθονα εποχιακά βιολογικά λαχανικά και σε μικρότερη ποσότητα εποχιακά βιολογικά φρούτα, καθώς έχει αποδειχθεί ότι περιέχουν περισσότερα θρεπτικά στοιχεία και βιταμίνες από τα συμβατικά και επιπλέον δεν περιέχουν τοξικά κατάλοιπα.

 

Πηγή: naturaldoctor.gr

https://www.naturaldoctor.gr/kathimerines-trofes-igeia-energeia-art-55.html